Alla inlägg under september 2014

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka.
Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället.
Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän.

Idag har jag pysslat en hel del med minsta tjejen, inför hennes kalas.
Och sambon har fixat golv i vårt blivande sovrum.
Sen avslutade vi kvällen hos ett par trevliga vänner.
Har haft en bra dag och som jag hoppas håller i sig ett tag nu, orkar inte med mig själv när de tuffa dagarna kommer lite då och då.
Jag menar det var inte länge sedan jag hade en sådan dag.
Vissa dagar är tuffare än andra, tyvärr....

Under veckan som varit har det varit väldigt jobbigt av olika anledningar.
Min lilla dotter har haft det tufft i skolan en längre tid, men denna vecka har varit totalt kaos!
Ledsen, rädd och vill inte närvara där - utan skulle vilja byta skola helt för att komma bort från allting.
Vilket har jag gjort mig ledsen och arg.
Har varit i kontakt med skolan om detta - men det gick sådär....
Tills min sambo tog tag i det, å då gick det bättre och de lyssnade mera.
Nu får man bara hålla tummen för att det kommer gå åt rätt håll...
Fattar inte varför det ska vara så här i en skola?
Vissa barn verkar få göra vad de vill för det mesta.
När ska detta ta slut?
Jag menar mobbning har ju alltid funnits, men det går ner i åldrandet nu och att det är värre saker som dyker upp...
Jag hoppas på att min dotter får det bättre inom sinom tid och att jag ska orka hjälpa henne fullt ut - å framför allt finnas där för henne när det behövs...
När det gäller äldsta dottern verkar det ha blivit lugnare efter att hon fick byta klass efter sommaren.
Och jag hoppas det kommer hålla i sig så också...

Nu orkar jag inte skriva mera - även om det skulle behövas..
Få se om jag får tillfälle imorgon igen....

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards