Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

Nedstämd...

Av tezzan39 - 8 maj 2014 13:43

Ingen bra dag idag heller, mår skit och tårarna rinner till och från hela tiden.

Orkar inte mycket mera nu.

När ska saker och ting vända eller bli bättre?

Ja det är en fråga som man aldrig kommer få svar på tror jag...

Finns så mycket som jag skulle vilja få ur mig, så kanske saker och ting kan bli bättre.

Men jag vet inte till vem eller hur jag ska öppna mig heller.

Allt känns bara så tufft och jobbigt - och jag vet inte ens om jag vill få ur mig vissa saker heller.

För det kanske blir värre runt omkring mig då än vad det redan är.

Samtidigt som det skulle kännas lättare för mig..

Tiden får utvisa hur jag ska hantera detta på bästa sätt.

Sen skulle jag vilja finnas för en i min närhet, men vet bara inte hur.

Denne person släpper inte in mig fast jag vill det, klarar inte av att se denne på detta sätt.

Vill veta vad det är som har hänt eller sagts - för det har pågått ett tag nu.

Fast jag vet inte heller hur jag ska klara av att finnas för denne och peppa denna person till livet när jag själv inte mår så himla bra.

Ser ju själv livet bara i svart just nu och är så jävla less på allting.

Finns så mycket som jag saknar och saker som jag skulle vilja göra, men som jag inte kan göra.

Jag ångar verkligen vissa val i mitt liv, för hade jag vetat detta så hade jag nog valt en annan väg.

Även om jag inte vet om det hade fungerat bättre men jag skulle nog må bättre då i alla fall.

För då kunde jag göra saker själv utan att förlita mig på andra hela tiden.

Hur jag än kämpar och försöker så kommer det alltid ett bakslag....

 

Förra helgen tog jag en tur till stan med båda mina tjejer, vilket var trevligt - men slutade inte så bra.

Vi tog bussen eftersom jag inte kan köra bil för stunden.

Vilket var uppskattat av min lilla dotter, som inte har gjort det så mycket.

När vi väl vara klara och skulle bege oss hemåt igen, gick det åt fanders när vi skulle kliva av bussen.

Min äldsta dotter hjälpte mig så gott hon kunde, men busschaffören gjorde fel när han skulle fälla ner rampen, för den var för hög..

Jag fastnade först och sedan gick det bara utför - vilket slutade med att jag tog emot mig med fötterna...

Och fick jävligt ont i foten som jag har opererat nyligen..

Mina döttrar blev naturligtvis rädda över att se mig göra illa mig och gråta...

Men det var inte alls deras fel, utan chafförens...

Sen är det väldigt uppretande att inte någon på bussen kunde resa sig upp och hjälpa till - när de ser vad som händer.

Blev så jävla arg över hela situationen och väldigt rädd, vet inte om jag kommer åka buss någon gång mera under denna period med rullstolen.

Sen dessutom tänker jag på alla andra som använder rullstol och hoppas verkligen att de slipper vara med om detta.

När vi väl var hemma så fick jag lägga mig i högläge och vila - för värken var olidlig...

Mer värktabletter för att kunna klara av kvällen med tjejerna.....

Tog kontakt med min läkare som tyckte jag skulle avvakta några dagar och se hur det går och hur mycket värk jag kommer ha.

Vilket bara är att lyda, även om man själv tycker något annat...

Inte nog med det, två dagar efter detta så halkar jag rejällt i duschen...

Och slår i foten som fan då med.

Är så jävla less på detta gips och att man inte kan göra saker ordentiligt längre!

Värken blev ännu värre på ett annat ställe i foten, så jag tog kontak med läkaren igen.

Som även nu tyckte att jag skulle avvakta ett par dagar till - men vet inte om jag kommer klara det.

För det gör så jävla ont och känns som att något är fel..

Och mitt humör sviker som fan när jag har så här ont.

Det läkaren sa vid sista kontakten var: att jag skulle vara lugn och ligga i högläge, bara använda rullstolen, inte krykorna alls just nu.

Skulle göra så som jag blev tillsagd att göra efter operationen.

Därav tycker jag att det bara blir bakslag i mitt liv.

Orkar inte ens kämpa eller försöka längre.

Känns som jag aldrig kommer att bli bra i foten...

 

Mitt liv är slut och jag har inte någon livsglädje kvar längre.

Förutom för mina döttrar och sambo.

Men hur länge kommer de orka med mig?

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards