Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Januari 2014

Av tezzan39 - 19 januari 2014 21:53

Då har det blivit ett nytt år och säkert med nya härliga händelser ( kan hoppas på i alla fall )

För mig har det inte börjat så bra...
Väntar fortfarande på att min läkare ska kontakta mig!
Men har träffat min sjukgymnast som jag verkligen hoppas på att få behålla hela tiden.
För hon stöttar och hjälper mig mycket när vi ses.
Som sist när vi sågs så gillade hon inte alls hur min fot såg ut eller hade varit under mitt juluppehåll..
Och blev inte glad över att ingen hade kontaktat mig..
Så hon gick iväg en stund då jag tränade lite medans.
Å när hon kom tillbaka hade hon fått tag på min läkare & hon kunde ta emot mig en snabbis på en gång.
Varför fungerar det så lätt för min sjukgymnast - då jag själv har försökt men inte lyckats?!?
När jag väl tog min till läkaren på ortopedin så var hon stressad å hade inte någon koll alls på bad saken gällde först...
Sedan tittade hon snabbt på foten och berättade hur jag skulle sköta om den och ligga lågt med träningen ett tag.
Har början till trycksår under foten, å blir den värre kan hon inte operera mig...
Vilket jag sa att - om väntan inte hade varit så lång för operationen så hade det här inte behövt hända!
Dessutom frågade jag varför hon inte hade kontaktat mig - då hon berättade att jag inte stod i någon kö!!!
Hon skulle skynda på så att jag kunde få träffa henne igen och prata igenom allt en gång till.
Och där efter sätta mig i kön för operation, då hon även talade om att väntetiderna å köerna inte alls är så långa!
Men det har jag själv svårt att tro på efter allt som jag varit med om när det gäller vården!
Sen måste jag hålla tummen på att mitt trycksår inte blir värre - men med min tur i detta så slutar det säkert inte som jag vill!!!
Jag orkar verkligen inget mera skit nu!!!
Eller denna jävla väntan!!
Känns inte som jag kommer få någon hjälp med detta - utan att det bara skickar mig vidare hit å dit - som de har gjort under hela tiden!!
Ger upp!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards