Direktlänk till inlägg 5 juli 2013

Blandat..

Av tezzan39 - 5 juli 2013 01:40

I onsdags blev det mys med båda tjejerna på förmiddagen, å sedan umgicks de med sina vänner under dagen.
Äldsta tjejen satt sedan vid datorn en hel del och chatta lite.
Medan lilla tjejen var med en granne och kom hem för att hämta badkläder - vilket jag inte tyckte var någon bra idé.
Eftersom hon har haft väldigt ont i ena örat & trumhinnan hade spruckit på förmiddagen :-(
Då blev det inte några glada miner här hemma, å jag förstår hennes frustration i detta :-(
Efter ett tag önskade hon att man kunde få äga en förtrollad ring - för då skulle hon göra att alla människor på denna jord skulle få det bra & alltid vara friska.
- och att mamma skulle få en frisk fot & rygg, för då skulle allting bli bättre :-)
Tänk vad barn har mycket tankar om livet och förstår mera än vad man tror, trots att de är små..
Efter vår pratstund om livets mening och mycket annat, berättade hon att hon ville göra något - så man kan få glömma bort lite elände i livet.
Så det slutade med ett samtal till moster & vi åkte dit :-)
Vilket gjorde henne gladare på en gång, lite kan göra så mycket i slutändan.
Dessutom skulle hon få stanna kvar över natten och busa med sin kusin också ;-)
När jag väl kom hem igen var det bara att ladda om batterierna fö att sedan köra in min sambo till stan igen.
Som skulle gå & se på Def Leppard med min svåger :-)
Lite avis blev jag - men visade det inte.
Hade varit trevligt att få se & höra dem liv..
Men när det kom på tal så ville jag vara hemma med mina tjejer istället.
Och för att det va mitt i veckan - fast vad gjorde det egentligen??
Jag menar man är ju bara hemma i stort sett och försöker komma på fötter igen *~*
Kanske kan man få detta tillfället en annan gång..
Passade på att umgås lite extra med äldsta tjejen, men som valde datorn istället :-/
Det är väl så ju äldre de blir, man får nog vänja sig med det.
Men gör man det som en mamma?
Tror inte det!

Idag däremot hade jag ont redan när jag vaknade - vilket känns kass!
Och sedan saknade jag lilla tjejen som inte låg bredvid mig på morgonen & inte heller mös med mig i soffan *~*
Vilket jag får ta igen imorgon, med tanke på att hon kom hem under kvällen.
Hann prata med henne om hur det hade varit och om det som de hade gjort.
Hon var jätte nöjd och belåten, sedan kom tårarna vid sängdags :-(
Värken i örat hade kommit tillbaka, så jag kollade och hon var ännu mera smetig än tidigare :-(
Blev att ge henne en supp och försöka få henne att slappna av, vilket hon gjorde efter 1 1/2 timme *~*
Så det är bara att kontakta läkaren senare idag!
Jag lider med henne när det gäller hennes öron..
Vill kunna göra mera än vad jag kan för henne!
När det gäller min egen värk så avtog det lite grann under förmiddagen.
Ville helst av allt bara vara & ta hand om mig själv hela dagen, men så blev det inte.:
För äldsta tjejen vill hitta på något - bara hon å jag :-)
Det slutade med att vi tog en tur till en familj, vilket var evigheter sedan vi träffades.
Vilket var väldigt trevligt och mysigt ;-)
Så jag bet ihop ordentligt och är ändå nöjd med dagen.
Även om jag vet att det kommer jag få lida för senare idag!
Men hoppas på det bästa & att jag kommer klara av dagen.
Då måste jag klara av och stå emot sådant som är för tufft att genomföra.

Idag fick jag min efterlängtade kallelse, som jag ska få gå till om ca två veckor.
Håller en tumme på att det kommer gå bra och sluta bra.
Även om det är en skit tuff sak - men ett måste från min egen sida & min läkare!

På eftermiddagen har jag klurat lite på en sak när det gäller mig själv.
Saker som jag är lite orolig över, men vet inte hur jag ska kolla upp det heller.
Det handlar om mitt minne, som är helt kasst!
Kommer liksom inte ihåg saker som jag har gjort eller saker som ska göras!
Och det skrämmer mig lite grann.
För saker fån när man själv var lite, förstår jag att man inte kommer ihåg så bra längre.
Men när det gäller saker som jag har varit med om för någon månad eller vecka sedan är helt borta!!
Skulle verkligen vilja veta när saker och ting ska bli bra igen!
För snart kommer jag bryta ihop totalt, eftersom det bara blir mer & mer konstiga saker som händer!

Finns så himla mycket som jag skulle vilja få ut mig, men kommer inte fram!
Sen dessutom känner jag att mina ögon säger ifrån för mitt skrivande för stunden!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Ovido - Quiz & Flashcards