Alla inlägg den 30 april 2013

Av tezzan39 - 30 april 2013 02:12

Ligger i sängen och mina tankar snurrar runt som vanligt om det mesta som händer och sker :-/
På kort tid har det verkligen hänt en hel del, å det gör att man knappt hinner med känns det som...
Börjar väl ändå få till lite grann - men många funderingar och frågetecken finns det kvar...

Mot kvällningen så kom min sambo och lilla tjej hem med ett leende på läpparna efter dagens äventyr :-)
De hade fått till allt de skulle göra och hade lämnat tillbaka kryckorna till sjukhuset.
Och fick med sig en rullstol hem istället, å man fick se en glädje i tjejens ögon igen :-)
Hon åkte hit och dit här hemma och var nöjd att kunna ta sig runt själv & min sambo blev också en aning lättad - då han inte behöver bära henne överallt nu :-)
Han till och med fixade en ramp ute så hon kommer upp & ner lättare..
Nu blev det en ljus glimt här hemma och med andra möjligheter :-)
Jag kunde hjälpa henne på toaletten nu och med lite mera saker än innan...
Kändes bättre för mig också, att kunna hjälpa henne med lite mera saker än tidigare.
Sen blev hon själv mera framåt med att röra sig till och från ställen - vilket också var underbart att se.
Kan även tänka mig att hon fick en lättnad över att få komma över sin oro över allt.

Sen var jag ju själv till kiropraktorn och fick en spark i baken kan man säga - så idag var det lättare & roligare att göra mina övningar som jag fick av honom.
Visst det gör ont och är tuffa övningar - men skam den som ger sig :-)
Har en lång väg tillbaka men jag ska kämpa ordentligt :-)

Även om saker och ting börjar ordna upp sig här hemma med mycket, så finns det ändå andra saker som inte fungerar fullt ut än.
Jag försöker komma på en bra lösning för det med, men kommer inte på något bra alls..
Det handlar lite om min äldsta dotter, för det är något som tynger henne - som hon inte berättar för oss :-/
Sen ser jag även att detta också har tagit henne hårt, för det syns på många sätt.
Jag visar även min kärlek till henne och talar om vad hon betyder för oss alla ofta.
Men det verkar inte hjälpa fullt ut, tyvärr.
Kan tänka mig att lite handlar om allting som har hänt under helgens gång och hon tycker säkert att vi bara ser till lillasyster för stunden.
Men så är det inte, vi finns för henne också fullt ut..
Kan bara hålla tummen på att detta kommer sluta bättre än det började.. :-/
Hon får ju göra mycket av det hon vill ändå, men det verkar inte som att det räcker för stunden.. :-/
När allt blir bättre med saker och ting här hemma så ska jag se till att vi kommer att göra något trevligt tillsammans :-)

Under denna tid som jag har varit sjukskriven, så känns det som en del vänner har försvunnit från min sida :-/
Vissa kan jag vara utan - men andra saknar jag otroligt mycket vid min sida :-(
Sen är det också för jag har satt mig själv först - för att bli bra, å för att jag inte har kunnat ta mig så lätt någon annanstans. *~*
En dag kanske även detta kommer vända till något positivt!

Nu ska jag försöka sova en stund - så man pallar med att göra något av morgondagen :-)
Ha en trevlig Valborg

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards