Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Jobbigt...

Av tezzan39 - 27 april 2013 05:31

Det blev en tuff eftermiddag och kväll - å en jobbigare natt!
Fast egentligen började allt redan i förmiddags..
Man kan inte få för mycket av tråkiga nyheter verkar det som!
Som jag skrev tidigare, så skulle det vara skönt om detta elände kunde ta och vända snart!
För idag har verkligen känt mig som en riktigt usel mamma mot min lilla dotter.
När hon verkligen har behövt mitt stöd till hundra procent idag, så har jag inte klarat av det alls!
Det känns så jävla tungt över att inte kunna vara dn mamman hon verkligen skulle ha behövt idag.
Eftersom eftermiddagen och natten har varit förjävlig rent ut sagt.
Allt började med en rolig stund med hennes vänner - som slutade med en ambulans till barnakuten.
Då hon ramlade tokigt i studsmattan och gjorde illa sin lilla fot, vilket jag själv trodde var en rejäl stukning.
Men som jag hade fel om, för det visade sig så pass att hennes benpipor hade gott av i foten!
Så det blev en natt på barnakuten med riktigt jobbiga upplevelser!
Som bestod av röntgen, undersökningar och smärtstillande.
Och sedan inte nog med det - så var det en jävligt lång match med att få dit en nål för droppet!
Mycket tårar och skrik blev det :-(
Har aldrig sett henne så är rädd och ledsen någonsin!
Men nu äntligen efter allt smärtstillande som fått - så har hon lugnat ner sig mycket :-/

Nu ska jag försöka få lite sömn - så man orkar av det som komma skall...
Ha det bra

 
 
JasmineDoll

JasmineDoll

27 april 2013 06:27

Hej!
Jag kom in på din blogg av en tillfällighet. Blir djupt berörd av din blogg. Jag har varit nere i en depression själv, och låg i sängen under 6 år. Det enda som höll mig uppe var min då 3-åriga dotter som bodde hos mig. Hennes pappa misshandlade oss psykiskt och fysiskt och han hade flera besöksförbud under åren som gick. Idag mår jag bra och tog mig upp på egen hand genom en kurs i mediumskap. Min mor dog 2000, min pappa den 30/4-11 och min dotters pappa 16/11-11. Mycket tufft, men nu är jag tillbaka på banan och jobbar till och med heltid inom vården. Jag skulle gärna vilja följa dig och kankse till och med komma med några råd på vägen. Jag har ju själv varit där. Hoppas din dotter kryar på sig nu och ge aldrig upp! Det blir inte mycket värre än det redan är. Det kommer en dag då allt vänder och då är du tusen gånger rikare på erfarenheter och de flesta problem känns som "bagateller" Du är stark och du är INTE värdelös! Det du sänder ut får du tillbaka...glöm inte det! Börja tänka positiva tankar (trots att det är fördjävligt) så ska du se att det blir mer positivt i ditt liv. Jag är även utbildad undersköterska/mentalskötare, så hör av dig om du vill prata av dig! Kika gärna in på min blogg som handlar om min underbara Ragdollflicka på 1 år. Nu ska jag iväg till jobbet. Vackert väder och solen skiner här i Stockholm denna lördagsmorgon. Sköt om dig! Kram/Katarina (Kia)

http://www.jasminedoll.bloggplatsen.se

tezzan39

29 april 2013 00:00

Hej
Tack för de fina och uppskattande orden ?
Du verkar också haft ett tufft liv med det ena å det andra, vilket jag hoppas du har kommit ifrån nu.

Jag skulle gärna vilja titta på din blogg, men kommer ej in på den.
Så om du vill får du gärna ge mig adressen dit, så kan jag göra ett försök på det sättet istället :-)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Ovido - Quiz & Flashcards