Alla inlägg den 16 maj 2013

Av tezzan39 - 16 maj 2013 00:00

Allt bara snurrar omkring i skallen på mig och vet inte hur eller vad jag ska göra åt allting :-/
Det är saker inför framtiden - vet ej vilken väg jag ska ta!
Sen är det lite andra saker också som jag skulle vilja få ordning på, men får inte det :-(
Jag verkligen hatar när det blir så här....
Mycket handlar om hur situationen är just nu, med mig själv, min familj & lite annat som händer & sker runt omkring mig!
När ska allt få ett slut & man kan få tillbaka livsglädjen igen?

Idag har dagen varit skit tuff på många sätt, men som jag har tagit mig igenom relativt bra - därav verkar allt komma nu istället *~*
Jag har bitit ihop fruktansvärt mycket idag, men tyvärr så har det inte fungerat hela dagen!
Bara för att man håller igen så sviker liksom mitt humör mycket istället, har sagt lite idag som jag ångrar väldigt mycket och även gjort vissa saker som jag inte alls är nöjd med :-(
Försöker att inte säga något alls när jag har dessa dagar, men ibland går det bara inte!
Det som gör mig mest rädd för detta är: kommer klara av saker och ting själv?
Hur länge kommer det att ta tills allt tar slut?
Att jag har gått hemma så pass länge har liksom satt sina spår hos mig och alla dessa motgångar man fått också!
Och sedan är det tufft med min lilla dotter, att jag inte kan vara den mamma som hon behöver just nu!
Finns liksom så mycket som jag inte klarar av att göra av det som hon frågar mig om..
Sen när man väl kommer sig för att göra något så är man helt körd i kroppen efteråt.
Men de tar jag ibland för att hon ska trivas och må bra, men frågan är hur länge man kommer klara av det?!?
Hon är så rastlös vissa dagar så jag tycker synd om henne, för hon blir också frustrerad över att inte kunna göra saker fullt ut för stunden!
Vissa dagar tar vi oss ut - men det är en riktigt tuff grej, att få ordning på allting som ska göras.
Som hjälpa henne nerför rampen med rullstolen och en annan ska orka hoppa på kryckorna!
Det är ju liksom inte så lätt & enkelt att få till saker längre, å det är både tråkigt och jävligt frustrerande!
Å det kommer hålla i sig ett tag till, för idag fick vi tiden för när gipset ska tas av, i mitten på Juni *~*
Det är inte bara detta som gör att jag mår dåligt, det är över att hon missar så mycket av det som händer på förskola & saker som vänner vill göra med henne - som hon tyvärr inte kan vara med på :-(
Fast hon har lite tur också, att hon har en mamma som älskar att pyssla och måla med henne. :-)
Det är väl det enda som jag kan känna mig nöjd med för stunden :-/
Jag håller tummen på att saker & ting kommer vända snart!
Och att denna tejp på min fot kommer hjälpa mig framåt.
Det är inget skönt att ha den där, gör ont och stramar.
Men står ut för att det kanske kan hjälpa mig i slutändan!
Synd bara att min rygg är körd just nu och det har gått upp till axlarna.. *~*
Vilket kiropraktorn ska försöka hjälpa mig med vid nästa tid.
Hoppas hoppas på att det finns nåt att göra.
Sen hoppas jag på en sak till - å det är att jag kan få svar från magnetröntgen denna vecka och en tid till ortopedin - & att de har någon plan för mig!
Annars skiter jag i allt och ger upp..
Har till och med kollat upp hur man för för att få sjukpensionering - vilket jag innerst inte vill ha!
Men det kanske gör att man får en inkomst i alla fall!!
Fy fan säger jag bara till allting just nu!!

Har fått till en bra sak idag i alla fall - med mycket hjälp från min sambo!
Vi fixade i ordning lilltjejens rum och möblera om lite, sen blev det soffan för min del hela kvällen :-/
Känner av ryggen och foten som fan nu med, fast jag tagit mina värktabletter!
Så denna natt kommer bli tuff :-/
Men hoppas på att jag kommer klara av att genomföra det jag har lovat för morgondagen *~*
Då ska jag och lilla tjejen ta oss till förskolan på förmiddagen & hälsa på lite.
Och vara med på deras maskerad fest ;) det är ju förskolans dag imorgon.
När jag berättad det såg jag en glädje i min dotter ögon - vilket var länge sedan hon hade.
Vi har plockat fram kläderna redan idag och håller tummen för bra väder, då vi ska vara ute på deras gård.
Annars kan det bli tufft - med tanke på att hennes avdelning är en trappa upp :-/
Sen håller jag även tummen på att jag inte har lika jävla ont imorgon, så jag klarar av detta!
Vill verkligen inte svika henne :-/

Vissa dagar har jag haft tankarna på att söka hjälp till oss under denna period, av någon instans.
Men har inte riktigt hitta nåt om det, när jag googlar.
För det skulle nog kanske göra henne lite gladare och positivare för stunden.
Och komma ut mera än vad vi gör nu.
Samtidigt som jag inte alls gillar den tanken, för jag är ju mamma och ska klara av detta själv.
Men som sagt vissa dagar är tuffare än andra för mig.
Och just nu känns det som jag inte hinner med mig själv eller göra dessa träningar som ska göras!
Vet inte hur jag ska göra med denna tanke eller vem jag kan fråga om råd om detta.

Sen grubblar jag även på en annan sak, å det är min äldsta dotter, som inte får den uppmärksamheten som hon skulle behöva just - hur man än försöker vända och vrida på saker så det ska passa för alla!!
I och för sig så har hon fullt upp med sina saker som hon gör.
Men ser även något annat i hennes ögon, som jag inte släppa just nu!
Hon vet att jag finns här för henne med, vilket jag visar och delar med mig av :-/

Nä nu ska jag försöka få några timmars sömn. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards