Alla inlägg den 27 maj 2013

Av tezzan39 - 27 maj 2013 00:24

Jaha då hamnade man här igen, istället för att sova..
Men som vanligt åker mina tankar runt i skallen & som jag försöker få till det bästa :-/
Man kan ju alltid hoppas på att det kan sluta bra någon gång i framtiden, även om mycket ser dystert ut just nu :-(

Är så frustrerad över det mesta just nu, å det är inte bara mig själv jag tänker på heller.
Mycket handlar om min egen situation som man inte kan få till, utan bara denna hemska väntan på att något ska hända!
Ringde runt en hel del i fredags - men lyckades inte få till allting ändå :-(
Fick tag på försäkringskassan och blev väldigt arg & besviken på dem - igen..
De hade inte ens kollat på min överklagan än, så det kommer dröja upp till 3-4 veckor innan något händer !!
Vilket gjorde att jag höjde rösten och fråga henne om hon kunde betala mina räkningar - det ville hon inte!
Hon kunde också förstå min frustration - men kunde ändå inget göra för att hjälpa eller skynda på någonting!
Det gjorde mig ännu argare och förbannat ledsen, för jag vet inte hur detta kommer sluta!
Är det verkligen meningen att man ska få hamna riktigt nere i skiten bara för man är sjukskriven?!?
Varför kan de inte se till en som en person/människa - istället för ett namn på ett papper!!
Men nu på fredag ska jag få träffa min läkare och jag kan bara hålla en tumme för att hon kan hjälpa mig i detta.
Annars vet jag inte bad jag ska göra.. ( jo en sak, men som inte är bra - men känns bra för stunden! )

När det gäller min lilla dotter så längtar hon fruktansvärt mycket till att få ta bort gipset, men skulle vilka behålla rullstolen :-)
För den är ju rolig att spexa i, säger hon..
Frågan är bara hur det blir efteråt - eftersom bilden från sista röntgen inte var den bästa.
Med tanke på att det inte hade vuxit ihop som det skulle :-/
Jag hoppas verkligen det kommer sluta mycket bättre för henne, än vad det har gjort för mig!
Annars vet jag inte hur detta slutar!

Trots detta elände så hade jag en väldigt trevlig lördag kväll.
Med många nära och kära.
Är så glad över att jag kom över min egen panik och gick dit, å att jag kunde slappna av relativt bra.
Synd bara att man inte kunde släppa loss lite mera :-/
Fast jag hoppas att personen vi grattade denna kväll är nöjd och belåten över allting.
Och uppskattade det som gavs under kvällens gång :-)
Tyvärr kunde jag själv inte närvara hela kvällen, då min lilla tjej var med.
Men fick ändå vara med om mycket tok och skoj den tiden vi var där.
När jag väl kom hem och hade lagt min lilla dotter, så tänkte jag på hur jag skulle vilja göra på min födelsedag nästa år.
Började spåna lite på det, men kom inte på något bra alls.
Samtidigt som jag skulle vilja anordna något kul - så man får en trevlig dag att minnas med nära & kära - så vet jag inte om jag vill det innerst inne, är väldigt kluven till detta. :-/
Så det är ju tur att det är ett antal månader kvar tills detta.
För jag tänker även på att det skulle vara trevligt att ta min familj och åka bort någonstans själva.
Men som sagt, tiden får utvisa vad som händer och sker på den dagen.

Idag (igår) är det ju morsdag - vilket är både trevligt & jobbigt.
Det är mysigt att få blommor från sina döttrar och deras kramar :-)
Men tufft att man själv inte kan ge sin mamma en blomma och en kram :-(
Det blev en tur till minneslunden och tända ljus å lämna ett kort - å skänka henne många tankar.
Saknar henne väldigt mycket & älskar henne.
Ibland känner jag att hon finns vid min sida och vill hjälpa & stötta mig i den mån hon kan - som jag hoppas på att hon alltid kommer göra :-)
Vill verkligen inte mista den känsla som jag får när det händer.

Nej nu ska jag försöka slappna av och få några timmars sömn inatt..
Det kommer ju en ny vecka som man ska orka ta sig igenom & få till alla möten å samtal :-/ *~*

God Natt & Ta hand om Er

Ovido - Quiz & Flashcards