Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Kan inte sova.

Av tezzan39 - 8 maj 2013 02:36

Jaha då hamnade man här igen, istället för att sova. ;-/
Börjar ledsna lite grann på att man inte kan sova längre, å det verkar ju inte spela någon roll om man gör saker på dagarna eller inte :-/
För idag har man ju varit med om lite saker :-)
Förmiddagen blev lugn, mys med lilla tjejen framför teven.
Och lite tvättande å plockande med papper och annat.
Sen blev det dax att göra oss i ordning för att ta sig till tandläkare - fick en akuttid dit idag pga min halva tand.
Jag var skit nervös över hur det skulle gå och ha med sig lilla tjejen, ville ju inte visa henne min rädsla för detta.
Hon ska ju inte behöva bli som mig, utan få sig en egen uppfattning av det hela tycker jag.
När jag väl satt i tandläkarstolen kände jag hur hjärtat börja slå fortare och jag blev varm i hela kroppen.
Hon började att titta på tanden, sen blev det knäppa kort - för att se mera vad det kunde vara.
Då talade hon om att jag skulle behöva borra i tanden för att ta bort det provisoriska lagningen och sedan göra ett nytt!
Jag fick panik, skulle jag verkligen klara av detta uran smärtstillande?
Men bestämde mig att vara utan och bita ihop totalt!
Hon bad mig slappna av mera, vilket jag inte kunde :-(
När allt var över - blev jag glad och lättad :-)
Det är första gången jag va utan smärtstillande hos tandläkaren.
Vilket gjorde mig väldigt stolt och lättad :-)
Frågan är om det kommer gå lika bra nästa gång :-/

Sen blev det en tur in till stan, till sjukhuset.
För att lilla tjejen skulle först till röntgen på återbesök för att kolla hur det stod till med foten.
Och för att hon skulle till ortopedin efter å prata med läkaren.
Och det var tur att min sambo dök upp och var med oss där.
Eftersom jag själv skulle till magnetröntgen av min onda fot.
Lilltjejen blev klar långt före mig, så de tog en fika medan de väntade på mig.
För de var försenade och väntan blev relativ lång, väl där inne så tog det en timme och en kvart..
Det gjorde skit ont - för jag skulle försöka slappna av och ligga i ett bra läge med foten, så det blev bra bilder..
Vilket jag verkligen hoppas på att det blev - så man slipper göra om det.. :-/
Och sedan hoppas jag på att den väntan inte ska bli allt för lång med svaret ..
Å tiden till ortopedin kommer så snart som möjligt :-/
För denna väntan på allting är värst tycker jag och man hinner bli mera nervös ju längre tid man får vänta :-/

Väl hemma sen blev det mat och lite familjestund ;-)
Innan det va dags att lägga tjejer för natten :-)
Sen blev set soffan resten av em/kvällen ....

Nu ska jag försöka fö lite sömn så man kanske kan hitta på något senare idag också :-/
Vem vet, kanske hamnar jag ät igen.

Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Ovido - Quiz & Flashcards