Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

Fredag

Av tezzan39 - 10 maj 2013 18:34

Ligger här hemma i min ensamhet och tänker på allt som har hänt och som ska hända i livet ;)
Samtidigt som jag dricker lite vin, vilket inte är likt mig alls att göra det i min ensamhet eller vid denna tidpunkt..
Men idag kände jag för det och ville göra något annorlunda för en gångs skull :)
Visst förstör det en del också, för man blir verkligen hemma!
Så det är bara att hoppas på att man inte blir rastlös under kvällens gång *~*
Kände bara för att dränka mina sorger & bekymmer med lite sprit och hoppas på att bara kunna glömma allt efter det :)
Dumt skäl att ta till alkohol - men just idag skiter jag i det!
Tänkt om man kunde få slippa kryckorna för en kväll och få gå ut och ha lite trevligt *~*
Men man blir hemma och tycker synd om sig själv istället :(
Fast tycker synd om mig själv gör jag inte - är bara skit less på min situation !!
När det gäller att hoppa på mina kryckor, försäkringskassan, ja det mesta i mitt liv!
Men en dag kanske jag får komma på fötter igen och göra saker och ting som är kul igen :-/
Om det finns något att göra då vill säga!
Frågan är ju hur länge man ska gå så här??
Visst börjar det vända sakta men säkert med foten, men har en väldigt lång väg tills det är helt ok ;)
Som jag tror kommer bli tuffare än va det har varit hittills :(
Satt och kollade i mina papper om min fot, jag jag gått hemma med detta bekymmer sedan Juli 2012.
Tänk att det ska ta en sådan tid för att det ska hända något och framför allt till att få den hjälp man behöver :-/
Inte så konstigt att man ledsnar på det mesta och att min fot har tappat muskeln nästan helt :(
Och att man får alla andra komplikationer som jag fått :-/ *~*
Inte så konstigt att man ledsnar som människa när allt går åt fanders - i stort sett jämt :c
Usch vad jag klagar - men det är så som jag känner just nu!


När det gäller andra saker i mitt liv är det väl sådär :-/
För jag känner mest saknad över mycket, som att umgås med vänner, min bror, min mamma och familjen.. *~*
Även om de finns här så saknar jag dem, för det är inte som förut!
Jag vet inte om det är mitt fel att det har blivit så här!
Eller om det är på grund av min situation, att jag är tråkig!
Vet inte hur jag ska få detta att vända tillbaka heller :-(
Tror inte att det är så många som vet om hur jag känner innerst inne, för jag säger inget eller visar det för någon!
Den enda som jag kan tänka mig har märkt lite grann är min sambo, även om han inte säger något om det :-/
Sen mina tjejer märker att det är något som är fel, för mitt humör är inte på topp alls :-(
Men jag kommer hålla en tumme på att det vänder inom kort och att jag kommer ha några vänner kvar på min sida när det mesta vänder.
Även om vägen dit är lång, känns det som i alla fall *~*


Snart kommer mina tårar - vilket jag hoppas på för det brukar kunna kännas lite bättre efter man har släppt ut en del ibland.
Även om jag vet själv att jag måste få ur mig det som bekymrar mig, vet bara inte hur jag ska göra!
Eller hur jag ska jag göra för att slippa den spärren :-(
Jag har någon som jag skulle kunna prata med - men inget kommer ur mig när vi väl ses :c
Varför ska livet vara så jävla tufft jämt??


Det finns en i min närhet som försöker har jag märkt, men då är det jag själv som stoppat det hela.
Mycket är för att jag vet att denne person har en del själv och vill inte belasta denne med mina bekymmer :-/
Å vad jag längtar till tiden för en psykolog och jag hoppas verkligen att det kommer hjälpa mig i slutändan!
Även med det kommer ett bekymmer uppstå, som jag inte vet riktigt än hur jag ska lösa :-(
För när jag väl får en tid dit, så vill jag kunna göra det ensam, utan min lilla dotter i släptåg.. :-/
Men som kommer bli lite tufft då hon inte kan vara på förskolan förtillfället :-/ på grund av hennes situation ;-(
Och de flesta är ju upptagna på sina håll dagtid, suck *~*
Inget jag ska grubbla på just nu, försöka i alla fall :-/


När jag ligger här och tänker - så blir jag så JÄVLA arg på mig själv!
För det som stör mig mest nu för tiden, hänger nog på mig själv mest å ingen annan.
Eftersom ingen annan visat något, eller säger något heller!
Så varför kan jag själv inte bara skita i allt det tråkiga och gå vidare??
Varför är det alltid jag som ska lida i slut ändan?
När ska jag få må bra och leva mitt liv normalt??
Alltså utan nya och gamla bekymmer :-/
Just nu skulle jag kunna tänka mig vara på ett annat ställe och bara få vara, gråta ut och glömma allt skit!
Men tyvärr känner jag mig inte välkommen där längre efter saker och ting. :-(
Vilket är en stor sak som jag mår dåligt över och saknar ?
Undrar även på om det någonsin kommer bli bra igen :-/
Själv har jag försökt lite grann, men känner ingen respons tillbaka längre... ;-(
Funderar på att bara ge upp denne - även om jag inte vill det innerst inne :-/
Men mina idéer är borta för att försöka mera, kan bara hoppas att denne försöker åt mitt håll inom kort :-)
Då skulle jag bli väldigt glad och lättad ?


Varför blir man dissad hit och dit när man behöver det som mest?
Är personer för rädda - att finnas där när man verkligen behöver det?
Eller finns det några anledningar till det hela?
Jag själv har några funderingar och tankar kring detta, å det är att man blir tråkig som person när man inte klarar av att göra saker och ting för stunden.
Och för att jag har avböjt mycket hittills, men nu när lite börjar vända för mig så verkar det vara kört redan :-(
Fan nu kommer min ångest över att jag har druckit mitt vin!
För jag skulle vilja åka någonstans - istället för att sitta här hemma själv en fredag :-(
Är huvudet dumt - får kroppen lida, är ett citat som jag gillar och som stämmer ofta :-/ *~*


Även om jag har ont i min fot och inte kan gå utan mina kryckor, är jag samma person som förut.
Och att min rygg säger ifrån ibland, är inte heller så farligt.
Har även muskelinflammation i ryggen på grund av detta hoppade på kryckorna.
Och mina armar & axlar känns även dem när man gjort något, som att hoppat mycket :-.
Men det gör inte heller att jag är en annan person :-(
Visst har jag ont och vissa dagar är värre än andra, men vem har inte sådana dagar??
Man måste kunna få säga nej ibland - utan att allt ska ta slut!
För så känns det för mig och har gjort under en längre tid. :(
Visst denna situation med min lilla tjej gjorde inte saker lättare i livet heller :-/
Att hon fick sin rullstol, efter lite tjat gjorde mycket.
Vi kan ta oss iväg å göra saker ibland, för vissa dagar är även hon helt slut av allt rullande :-/
Vilket jag har full förståelse för och låter oss ha dessa dagar.
Sen är det ju så att min sambo behöver jobba, för vår inkomst skull - då försäkringskassan satt stopp för mig :-(
Men han finns där de dagar vi behöver hjälp och det är jag tacksam över - å över att hans jobb tycker det är ok också.
Vad skulle man göra utan denna underbara kille ?? ???
Jag är så glad över att vi har hittat tillbaka till varandra efter allt som vi har gått igenom.
För det finns ingen annan som jag ÄLSKAR så mycket som jag gör med honom och mina tjejer förstås ???
Har mycket att gottgöra när min situation är över, om jag kan göra det vill säga :-)
Skulle bara önska för min egen del att jag kunde prata mera med honom om vissa saker - vet inte vad det är som gör att det är så svårt att få ur mig vissa saker *~*
Med tanke på att vi kan prata om det mesta - från bådas håll.
Kan ändå tänka mig att det hänger mest på mig själv, för jag har alltid haft svårt att prata om saker när det gäller mig själv.
Har alltid haft lättare att finnas för andra och ge dem stöd och råd när det behövs.
Så även om jag verkar vara en stark person utåt så stämmer det inte, även jag är sårbar och mår skit ibland :-/ *~*
Nu när man tänker efter så kanske jag inte är en lätt person att hjälpa, för jag stöter hellre ifrån än att ta till mig saker..
Kanske är det därför man står själv nu och att andra har gett upp - kan det vara så??
Det vet jag ju inte och det är heller inget jag kommer att fråga heller, för tänk om man har fel - då blir det bara en ännu jobbigare situation av det hela..
Jaja tiden får utvisa vad saker och ting bär av :-/
Har ju i alla fall min sambo, mina döttrar och lillasyster :-)
Och hoppas att det alltid kommer finnas där vad som än händer i framtiden ???
Jag kommer finnas för dem - i den mån jag kan & klarar av.


Usch vad jag är less på denna värk som jag har till och från hela tiden :-(
För är det inte foten, så är det ryggen eller så är det min jävla tandvärk..
Å jag som verkligen tog mig till tandläkaren här i vecka & fick hjälp trodde jag :-/ men jag har fortfarande ont då & då!!
Och nu under helgen vill man ju inte gå - för då blir det ju ännu dyrare än vad det redan är!!
Men har jag denna värk imorgon som jag har just nu - då får jag ta mig råd till det!!
För nu kan man ju inte ringa när man har alkohol i kroppen & inte kan man ta något smärtstillande heller!!
Nu ångrar jag ännu mera att jag börja dricka!!!
Kommer bli en skit jobbig kväll med dessa smärtor jag har just nu och framför allt denna ångesten jag har också!!
Är lite rädd över vad min sambo kommer säga och tycka när han kommer hem med tjejerna och ser att jag dricker !!
Fast det får jag ta, för jag kan inte få det ogjort nu :-/ även om jag skulle vilja det själv för stunden!!


När jag ändå håller på att tömma lite av mina känslor & tankar kan jag ju lika bra fortsätta - om jag får ur mig mera vill säga!


I dagens läge så HATAR jag mig själv för det som jag har gjort under mitt liv.
Och saker som jag har sagt till vissa i min närhet!!
Framför allt för att jag inte kan vara den mamma som man ska vara mot sina döttrar eller den vän man ska vara :-/
Jag klarar inte av någonting känns det som och orken är totalt borta när det gäller saker och ting!
Mina tankar på att ta livet av mig har kommit tillbaka - men än så länge har jag vunnit över dessa situationer själv!
Det är mycket därför som jag har sökt hjälp hos psykolog!
För jag vill inte ha dem eller skada mig själv, vill verkligen försöka övervinna detta.
Har ju varit där för ett tag sedan å vill inte tillbaka!
För hur skulle det bli för mina nära & kära?!?
Hur skulle mina tjejer klara sig eller reagera om det skulle hända?!?
Jag vet ju själv hur det är att leva utan min mamma, det är en enorm saknad och tomhet :-(
Det vill jag inte utsätta dem för - inte heller min sambo.
Han har genomgått så mycket ändå och får ta väldigt mycket annat just för stunden!
Därav så har jag sökt hjälp och hoppas det funkar och att jag fick ur mig det här känns också skönt!
För dessa tankar är det ingen annan som vet om att jag har nu, förutom min läkare..
Nu får man hoppas på att ingen tar illa upp av detta!
Sen vill jag inte att andra ska försöka stötta mig mera efter detta heller, för då blir det bara fel..
För fanns ni inte innan så behövs det inte nu heller, ville bara få ur mig detta!!
Nu känns det lite bättre inom mig, för detta har varit jobbigt att gå och bära på.
Kan även passa på att tala om att hade jag inte haft min familj eller syster, så hade jag mått ännu sämre.
För min syster har verkligen funnits där även om hon kanske inte vet om det själv hihi men jag är glad över det :-)
Vi har också haft våra duster men kommit över dem och det är jag väldigt glad & lättad över ?
Det finns en som jag saknar - det är min bror och svägerska.
För dem var det ett tag sedan man träffade och pratade med.
Skulle vara kul om vi kunde få upp kontakten med varandra igen inom kort - det skulle i alla fall jag vilja :-) ?
Kan tänka tillbaka på en sak som vi syskon gjorde för länge sedan, det var att vi sågs själva och fika :-)
Vilket var trevligt trots den situation som gjorde det, skulle vara trevligt om vi fick till det igen..
Det skulle i alla fall jag uppskatta väldigt mycket ??
Likväl som det skulle vara trevligt att få träffa stora syster igen, för det var väldigt länge sedan för min del det hände.
Men det verkar inte som att det kommer hända igen, för jag har ju hört vad hon tycker & tänker om mig :-(
Men det får man väl ta, alla kan ju inte tycka om varandra - men det är synd :-(
För vi umgicks ju en del när min äldsta tjej var liten, som sedan tyvärr rann ut i sanden :-(
Hur ska man göra för att kunna återta sin kontakt med släkten?
Eller ska man bara låta det vara som det är nu?
Inget som jag har något bra svar på just nu i alla fall :-/
Kan tänka mig att vissa tror att detta kommer ur mig för att jag har druckit lite grann, men så är det inte alls!!
För jag har bara tagit ett glas vin, å är absolut inte påverkad av det ett dugg !!
Är bara så här jag tänker och känner innerst inne.


Det finns så mycket som jag skulle vilja göra, sådant som jag hoppas får till den dagen jag kan gå normalt igen :-/
Som att ta mig till en bar och sitta med någon vän och ha trevligt :-)
Komma ut och träffa andra och bara släppa loss ordentligt :)
Även om det känns som en evighet dit så vill jag ändå inte ge upp denna tanke :-)
Likväl som det skulle vara trevligt att kunna släppa loss hemma hos någon och bara vara ;-)
Skulle kunna göra det en kväll som denna, men kommer ingen vart - då min sambo också verkar vilja ta sig en öl..
Men det unnar jag honom - vill verkligen inte säga ifrån när jag själv dricker..
Ja man får se vad kvällen sluta med :-/

 
 
Ingen bild

Pelle

17 maj 2013 22:42

Hej.
Läste ditt långa inlägg.

Hoppas det löst sig med tandvärken.
Hoppas du fick tag på någon tandläkaren som kunde fixa till tanden så du slipper den smärtan?

Trevlig helg.
/Pelle

tezzan39

18 maj 2013 01:24

Hej
Tack för omtanken :-)
Fick en akut tid och de fixade det provisoriskt..

Trevlig Helg till Dig med :-)

 
Ingen bild

Pelle

18 maj 2013 09:11

Det var så lite så.

Hoppas du bokade en tid så du får det lagat ordentligt med, eller slutade det med rotfyllning?
Hoppas du sluppit lagningar och annat dyrt tidigare i din mun.

Trevlig fortsättning.

tezzan39

20 maj 2013 09:05

Hej igen :-)
Blev en provisorisk lagning just nu.
Ska tillbaka i slutet av denna månad och dra ut den ;)

 
Ingen bild

Pelle

24 maj 2013 16:47

Hoppas du slapp allt för mycket borrning då.
Oj var det inte mycket att rädda på tanden eller satt den så pass långt in så du inte "behövde" den?

Trevlig helg.

tezzan39

25 maj 2013 16:21

Hej
Blev relativt mycket borrning :-/
Tanden sitter långt bak, å det är jag som väljer att ta bort den - är för rädd att göra annat :-(
Hört för mycket angående rotfyllning av tänder.....

Trevlig Helg

 
Ingen bild

Pelle

25 maj 2013 18:09

Aj aj. Hoppas du inte är alltför smärtkänslig och tandläkarrädd då.

Ja precis onödigt att chansa och göra en dyr rotfyllning om det ändå i slutändan slutar med att den får dras ut.

Hoppas du i övrigt inte har allt för mycket lagningar/plomber i munnen?

Trevlig fortsättning.

tezzan39

26 maj 2013 23:47

Nej då, i övrigt är det ok med tänderna ;D
Vilket jag hoppas på att det kommer få vara så också :-)

 
Ingen bild

Pelle

28 maj 2013 08:50

Vad skönt att det är okej med alla övriga tänder.

Är det nu i veckan du skall tillbaka och plocka ut tanden?

Trevlig start på veckan.

tezzan39

29 maj 2013 01:44

Japp på torsdag är det dax - om inget annat skulle hända innan dess ?

Tack detsamma ?

 
Ingen bild

Pelle

30 maj 2013 00:10

Lycka till om du ser det innan det händer.

Om annars hur gick det? Hoppas det inte var allt för hemskt?

tezzan39

2 juni 2013 01:42

Halloj

Det gick bara bra denna gång :-)
Men nästa gång blir det nog tuffare tror jag *~*

 
Ingen bild

Pelle

5 juni 2013 10:30

Vad skönt att det gick bra.
Men hoppas du inte besväras allt för mycket av "hålet där tanden satt"?

Oj nästa gång, vad skall du göra då?

Trevlig fortsättning och hoppas du fått njuta av sommarvädret.

tezzan39

7 juni 2013 10:39

Halloj

Ja du nästa gång blir det en rejäl undersökning - om jag kan få ta bort tanden eller inte :-/
För de tog inte bort den sist...
Men det är ett tag dit så jag hinner nog förbereda mig psykiskt ( om det går att förbereda sig )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Ovido - Quiz & Flashcards