Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Måndag igen *~*

Av tezzan39 - 13 maj 2013 07:20

Då var en ny vecka igång, som jag hoppas kommer bli bra.
Har lite saker in planerat i början på veckan, som jag hoppas på att det slutar bra.
Idag ska det bli träning av fot och rygg på mig, men ska även försöka få min lila dotter att träna sin fot *~*
Vilket jag vet redan nu att det kommer bli en tuff utmaning, då hon fortfarande är väldigt osäker och rädd för det.
Men skam den som ger sig, heter det ju.
Fast jag kommer ta det väldigt lugnt, så man får se hur det slutar :-)
Sen på eftermiddagen ska jag hjälpa min syster och passa hennes dotter ett tag, vilket ska bli väldigt mysigt ;-)
Så denna dag kan nog bli ganska bra - hoppas jag på :-)

Igår kväll råkade min äldsta tjej ut för lite tråkigheter, när hon var och spelade fotboll med några vänner.
Till en början hade det trevligt och kul, men tyvärr slutade det med slagsmål :-(
Hon och en äldre kille börja tjafsa och slutade med att de hade sparkat på varandra :-(
Killen hade inte kunnat tagit att hon vann över honom - för att hon är en tjej och blev arg.
Började jaga henne och skrek massa fula kommentarer :-/
Fällde henne och sparkade hårt på benet, vilket gjorde ont - så hon sparkade tillbaka och hamna mellan benen på honom :-/
En frustrerande situation - för jag vet inte vem killen är eller bor och kan inte göra ett dugg!
Vilket min dotter inte heller vet, bara att han ska gå i 8:an!
Varför kunde de andra killarna rycka in och hjälpa henne - istället för att de bara stod och skrek sluta!?!
Nästa gång hon ska spela fotboll på denna plats, ska någon av oss vuxna följa med och ha lite koll.
Framför allt kolla om denna kille är där och prata lite med honom - om det går :-/
Kan bara hoppas på att detta var en engångs grej, å att hon kommer vilja spela fotboll där igen.
Vilket hon tycker är väldigt kul att göra med sina vänner och några från sitt fotbolls lag *~*
Men som förälder så är en sådan sak frustrerande!!
Blir liksom handlingsförlamad över att man inte kan göra mer än vad man vill eller skulle vilja göra!!
Sen hoppas jag på att hennes vecka blir lugnare ;-) ?

Jag är lite nervös och har mycket tankar kring morgon dagens händelse.
Det är dags att träffa kiropraktorn igen, å han ska tejpa min fot på nåt speciellt sätt för att hjälpa mig.
Men jag är orolig över att det inte kommer att gå så bra, eftersom jag har så ont vid det läget!
Har ju inte fått till detta läge vid andra ställen när det har behövts och nu ska han tejpa så :-(
Visst kommer jag prova detta och hoppas på ett bra resultat.
Hade verkligen velat ha med mig min sambo dit som stöd - vilket inte går att få till :-(
Kanske verkar jag löjlig inför detta, men när det gäller sådant här blir jag väldigt osäker och rädd :-/
Då vill jag vara det där lilla barnet som kan få sitta i en trygg famn, när man måste genomgå vissa saker!
Alla har vi våra brister när det gäller saker & ting :-/
Det får gå som det går & kan inte mera än att hoppas på att det slutar bättre än va det är nu..

Sen hoppas jag på en annan sak som ska hända under veckans gång, å det är att få svar från röntgen.
Så man slipper vänta allt för länge på det och sen få veta om de hittade något eller inte :-/
Vet också att jag kanske kan få göra om den, för att jag inte kunde ha foten som man skulle ha :-/
Vilket jag själv hoppas på att det inte kommer behövas, för det var inte en trevlig stund alls :-(
Frågan är: Om de skulle hitta något, vad kan man göra åt det då? Eller om de inte hittar något - vad är felet då?
Det är jag väldigt fundersam över, för hittills har alla sagt olika och gjort olika saker, å då blir det ju inte lättare för en annan att förstå eller försöka göra något bra i slutändan :-/
Frågan är också hur mycket längre tid det kommer att ta med detta - menar det har ju redan gått många månader sen detta elände började!
Fast sedan jag började gå hos kiropraktorn så har det hänt en hel del, mycket mer än vad som hände hos sjukgymnasten.
Frågan egentligen är vad som är bäst för mig i slutändan!?!
Det har jag ingen aning om, bara hänger med känns det som.
Kan bara hoppas att slutet börjar närma sig nu och att allt blir bra inom snar framtid *~*
Är verkligen skit less på att ha det så här *o*

Under den gångna helgen har jag funderat och tänkt mycket fram och tillbaka på allt.
Vet även att jag inte har varit allt för social mot andra, utan valt min ensamhet istället.
Vilket har varit skönt och tufft - men något som jag behövde.
För att "hämta" andan lite, för att orka med mig själv!
Kunna släppt ut en del när ingen annan ser och slippa förklara varför, kändes lättande.
Men tyvärr finns det mycket kvar och vägen är lång tillbaka!
Jag tycker det är skönt att kunna krypa undan och bara vara lite då å då, men som tyvärr inte uppskattas av alla runt omkring mig :-(
Så istället får man höra lite olika saker på omvägar, vilket jag försöker att inte ta åt mig av - men det är svårt.
Inte alla gånger jag kan hålla god min *~*
Samtidigt som jag inte vill bry mig, för jag tar hand om mig själv och gör det som jag känner för just då.
Min familj har accepterat det bra och det tycker jag är huvudsaken :-)
För det är ändå dem som får dras med mina jobbiga dagar!
Även om jag försöker hålla igen så gott det går, så kan bubblan spricka ibland när jag minst anar det.
Kan bara hoppas på att saker och ting blir bättre i framtiden!
När det gäller det mesta runt omkring mig :-/

Nu är det dags att ta sig upp ur sängen och göra dagens första kaffe och vakna till lite mera ;)
Eller ska man ligga kvar en stund till och mysa med lilla tjejen som ligger bredvid mig?!?
Det sistnämnda låter mycket trevligare då klockan inte är så mycket än, kaffet hinner jag med ändå ;)
Och jag hör att äldsta tjejen håller på att fixar i ordning sig för en skoldag, så jag kan lugnt ligga kvar en stund till ;)

Ha en bra dag ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tezzan39 - 1 februari 2015 00:23

Varför ska livet vara så jävla jobbigt? När ska saker & ting bli bättre? Hur man än gör så hamnar man på botten lika fort igen.... Är det då man ska ge upp totalt eller ska man kämpa vidare?? Jag kan ärligt säga att jag vet inte hur jag ska gör...

Av tezzan39 - 21 november 2014 19:44

Ja då har det gått ännu en vecka. Sitter här i soffan och tänker på vad som har hänt under den senaste tiden. Vissa saker har gått så himla fort fram, å vissa saker sådär. Men jag är glad över att det äntligen börjar hända lite saker i mitt liv...

Av tezzan39 - 12 oktober 2014 21:00

Många talar om ärlighet och att man ska stå på sig.. Så nu ska jag släppa bomben - mest för mig själv.. Tror jag i alla fall.. Det har pågått en längre tid nu, så jag själv är rädd för framtiden och mest för mig själv!! Jag har börjat med en...

Av tezzan39 - 27 september 2014 23:37

Sitter i soffan och unnar mig lite vin efter en lång dag och vecka. Medans min sambo tittar på något tråkigt på teven, vilket gjorde att jag hamnade här istället. Lilltjejen sover sen ett tag tillbaka och äldsta tjejen sover över hos en vän. Ida...

Av tezzan39 - 17 augusti 2014 22:34

Sitter i soffan och funderar över hur man ska få till saker å ting i livet. För hur man än försöker, så kommer det alltid något som gör att tappar lusten.. För min del är det mesta kring min fot, som inte vill bli läkt någon gång. Men har man gått...

Ovido - Quiz & Flashcards